Reis en aankomst

9 januari 2017

Beste lezers, Hierbij onze eerste berichten vanuit Lusaka. De eerste perikelen deden zich al voor op Schiphol, koffers te vol, dus herschikken en handbagage volproppen. Uiteindelijk was het goed.Overgewicht kwam mn door kilo's drop en medische artikelen uit de gevangenis waarvoor overigens veel dank. In Nairobi krappe overstap, bijna de aansluiting gemist naar Lusaka door niet bewegende rij voor boardingpass. In Lusaka tevergeefs gewacht op onze bagage en ook degene die ons op zou halen was er niet. Nieuwe telefoonkaart werkte niet, welkom in Afrika!

Met taxi naar guesthouse, op de gok 's avonds weer naar vliegveld en gelukkig onze bagage was er. Afrikaanse luxe in guesthouse dwz verveloos, smoezelig maar vriendelijke mensen die als ze iets niet weten ja of nee zeggen al naar gelang onze verwachtingen, dus we kunnen nergens van op aan, maar ook dat went. Wel warm water en electriciteit, geen wifi.

Vandaag naar het National Museum van Zambia geweest, niet echt als het Rijks maar wel informatief. Ook hier heeft de slavenhandel sporen achtergelaten. Morgen assessment op de universiteit en dan woensdag richting Katete. Afspraken maken is hier een ingewikkelde zaak, als er gezegd wordt: ïk kom vanochtend kan dit ook vanavond of morgen betekenen. Even wennen voor ons Nederlanders en vooral voor Threes. Ze leert goed loslaten.

Tot zover want de batterij is bijna leeg.

groeten Threes en Leopold

1. Rian:
    9 januari 2017
    Fijn dat jullie er zijn! groetjes Rian
  2. Stef Rietbergen:
    9 januari 2017
    Leuk om iets van jullie te horen. Kleine opstart problemen zoals ik lees, maar komt ongetwijfeld goed.
  3. Nori:
    10 januari 2017
    Haha, welkom in Afrika ! Leuke start, je moet geen haast hebben en rustig afwachten op wat komt en meestal niet komt ! En het went, net als je het denkt te snappen blijkt het toch weer anders ..heel veel plezier geluk en relativerings vermogen , ben benieuwd hoe het assesment is verlopen en de eerste kennismaking met het ziekenhuis en jullie nieuw onderkomen