woensdag 11 oktober

11 oktober 2017

Geen gecensureerde filmpjes vandaag maar verslag van just a normal day!

Taxi Theresa is onderhand een begrip aan het worden hier, op die manier kan ik me verdienstelijk maken voor bijvoorbeeld Grace met haar 6 jarige dochtertje Rosalia. De man van Grace is weggegaan toen bij de geboorte bleek dat Rosalia zowel lichamelijk als geestelijk gehandicapt is. Zwaar bestaan voor Grace, die ook verdrietig oogt. Wieke heeft haar geholpen aan Dr Moyo, een orthopeed die Rosalia’s benen en voeten recht gaat zetten. Want tot nu toe verplaatste Rosalia zich kruipend of op de rug van Grace. Ik heb haar vanmorgen opgehaald in Soweto en naar de fysiotherapie gereden en ook weer thuisgebracht, handiger dan gesjor op een fietstaxi met Rosalia. Benson ging mee terug en regelt dan van alles wat handig is als er een auto ter beschikking is dus het eind van het liedje is een overvolle taxi met nichten, zoon, boodschappen voor de familie en een bezoek aan een achteraf wonende Indiase Zambiaan waar Benson nog geld van tegoed had voor geleverde zwarte grond. Met het gevolg dat ik mijn eigen boodschappen maar even heb gelaten want ik voorzag gesmolten ijs bij thuiskomst! Het is wel lachen hoor, zo’n volle auto met blije mensen!

Vorige week kwam mijnheer Zulu een kwitantie laten zien van het betaalde collegegeld en een recu van het bedrag dat de overheid hem eind oktober gaat betalen, attent dacht ik nog, maar daar kwam het addertje, nu moest het examengeld nog voldaan worden voor zoonlief. Ik heb uitgelegd dat we links en rechts nogal wat mensen steunen en dat hij hiervoor moet kijken of hij iemand anders kan vinden. Mezelf overwonnen, want ik wil het hem eigenlijk geven maar waar is het eind?

Morgen komen onze gasten Jos, Frank en Josette, heel gezellig. Het is hier stervensheet dus of de geplande bergop-fietstochten doorgaan is de vraag. ‘s Morgens om 7.30 uur is het al 33 graden of zo, in de rest van de dag oplopend naar een graad of 40-42! Het is behoorlijk behelpen want de watertoevoer laat het aan het eind van de droge tijd ook flink afweten. Dus heb ik altijd emmers water klaarstaan en dan wassen met een maatbeker uit de emmer, dat weten de gasten nog niet. Maar ze willen het echte leven hier meemaken, dat kan! Ik kan me nu al weer verheugen op onze riante Boxtelse badkamer met stortdouche, wat een luxe.

Een nadeel van warm weer: er zitten meer kruipsels, dus binnen ook. Nu ben ik redelijk laconiek geworden over kruipsels gelukkig. Maar ik moet ze van Leopold met een glas vangen en een papiertje erover, de flitsspuit vindt hij cru. Soms doe ik dat, maar soms ook niet hoor! En ik stop het bed superstrak in en meteen de klamboe erover zodat niets in bed komt wat er niet hoort.

Leopold is elke dag nog steeds met veel plezier aan het werk, in een airco poli, wat een zegen. Volgende week gaan we weer een paar dagen naar het wildpark met Jos, Frank en Josette. Daarna hebben we nog twee maanden te gaan en een paar weken Zuid Afrika, het gaat snel.

Maak er een mooie dag van en veel liefs van ons!

Leopold en Threes

1. Frank Winnubst:
    11 oktober 2017
    Dat is wel een beetje warm, meer dan 40 graden... maar we zijn er dan toch, dus wassen we ons met water uit een emmer. Morgen acht uur vertrekken we per bus uit Lusaka en nu zitten we aan een zwembad waar we niet in mogen omdat er een Zambiaanse film wordt opgenomen. Gemiste voor de lokale filmindustrie. De pollepel is er bijna. Tot morgen!
  2. Ans v Hees:
    11 oktober 2017
    Prachtig weer zoals jij een gewone dag beschrijft en dan die hitte poeh poeh , En weer een nieuwe ervaring als taxichauffeur,maar je helpt natuurlijk Rosario en haar moeder fantastisch hiermee. Gezellig dat de fietsclub van Leopold komt ,geniet ervan .
    Wij gaan vrijdag tot en met 30 oktober naar Spanje met aangename temperaturen van +22 tot 24 graden .
    Lieve groet Ans en Han .
  3. Eri:
    11 oktober 2017
    Wat een mooi verhaal Threes! Monique en ik mochten zo iedere dag meerijden met Sylvester, altijd plezier in de taxi. De chauffeur moet een engelengeduld hebben. Werkelijk fantastisch dat je dit doet!! Airco in de auto?? Lieve groet, Eri
  4. Alice:
    12 oktober 2017
    Knap Threes, petje af!
  5. Miny en Herman Deckers:
    22 oktober 2017
    Weer een boel ervaringen en interssant om te lezen. Ze zullen je nog lang heugen als je weer in Boxtel bent met een echte douche en een mooie tuin.

Miny en Herman