Zondag 10 september

Immigratieperikelen

Aangezien Threes pal voor onze vakantie de toezegging aan de immigratiedienst had gedaan een internationaal trouwcertificaat te overleggen kreeg zij een verlenging van haar toeristenvisum met 30 dagen tot 1 september, op die datum moest zij zich melden op het kantoor in Chipata met certificaat. Even vlug trouwen zou de enige oplossing zijn om hieraan te voldoen, aangezien een visitors permit niet op tijd geregeld zou kunnen worden en haar visum die dag verliep. Ons samenlevingscontract bleek niet geldig hier, alleen een marriage certificaat. Maar toen bleken we helemaal niet snel in Boxtel te kunnen trouwen want we zijn uitgeschreven dus moest een en ander eerst in Den Haag worden aangevraagd, dan opgestuurd worden naar Boxtel, kortom, dat gingen we niet redden.

Om een lang verhaal kort te maken: we hebben uiteindelijk toch de benodigde papieren kunnen overleggen maar het was wel de allerlaatste dag dat de inclusion of spouse geregeld kon worden, het gevang lonkte al voor Threes. Illegaliteit wordt hier streng gestraft.

Dus wij vrijdags naar de immigratiedienst. Ik was vrij rustig maar Threes deed het bijna in haar broek van angst of het allemaal zou gaan lukken vandaag dus had zij het heel druk met sudoku-en en niet opkijken. Er werd heen en weer gebladerd in paspoorten, verklaringen bekeken, nummers ingevoerd, files gezocht, eindeloos. Threes transpireerde zich gek. Toen vroeg die man of de verklaring origineel was, Threes haar hart stond bijna stil maar ik zei heel koelbloedig dat hij deze mocht houden want dat we er zelf ook een hadden. Hij stopte het in de map, we moesten vervolgens nog een paar uur wachten want de baas die moest tekenen was zijn kinderen van school halen en lunchen dus na lunch konden we terugkomen al wist de secretaresse niet of hij nog wel kwam want het was tenslotte vrijdag(???) Maar eindelijk om een uur of 15 hadden we ons felbegeerde stempel en konden we opgelucht naar het wildpark waar we onze inclusion of spouse uitbundig hebben gevierd!

Tot juni 2019 (wie weet blijven we wel zolang) nooit meer naar enige immigratiedienst hier, Threes gaat het vast missen want ze heeft er heel wat uurtjes doorgebracht. Ze kent iedere immigratieambtenaar in Lusaka, Chipata en Katete Boma bij naam en zij haar ook.

Thuisgekomen werden we verrast met een heuse surprise trouwceremonie, met Tim als ambtenaar van de burgerlijke stand, vier prachtige bruidsmeiden, een bruidstaart, boeket, Zambiaanse dans en een dansende jonge Zambiaan die het taartmes op tradioneel Zambiaanse wijze aanbod. Zelfs voor onze kleding was gezorgd! Alle volunteers waren er en ook een aantal Zambianen. De foto’s spreken voor zich, we hebben erg genoten van alle leuke initiatieven en kijken terug op een hele leuke avond!

Liefs Threes en Leopold

1. Helma:
    10 september 2017
    Hoi Threes en Leopold. Ik vind jullie wel een heel bijzonder "paar".
    Fantastisch om zo verrast te worden!!
    Wens jullie nog een hele fijne tijd daar!! Lieve groet Helma
  2. Truud:
    10 september 2017
    Wat een ontzettend leuk verhaal en wat leuk van Tim en de rest om dit te regelen. Threes ik zie het voor me hoe je daar zit bij de immigratiedienst het is een wonder dat ze het niet van je afgelezen hebben.
    Staat je top Leo dat pak!
  3. Nelleke Hartmanns:
    10 september 2017
    Wat een superlief en warm gebaar voor jullie! Trouwoutfits meenemen voor als het er echt van komt hè, staan jullie fantastisch 😂
  4. Jan en Rianne:
    10 september 2017
    Oh oh oh ... Hylarische geschreven !!! Je voelt de spanning tot de ontknoping. Zelfs de finale: .....feestelijk aangekleed. Prachtig
    Lieve groet
  5. Jos Crusio:
    10 september 2017
    Zo willen we allemaal wel trouwen!!
    Proficiat, echtpaar!!🍷🍷🍷
  6. Monique Broeren:
    10 september 2017
    Geweldig om te lezen maar die spanning. Fijn dat het gelukt is en wat een leuke bruiloft. Geniet van de na-pret
  7. Marijk:
    10 september 2017
    Wat een geweldig verhaal !!!!!
    Proficiat jongens, het gaat om de intentie ....

Liefs van Marijk
  8. Rian:
    10 september 2017
    Wat spannend en wat een goede leuke afloop. 👍
  9. Han Jaspers:
    10 september 2017
    Wat een spannend verhaal maar gelukkig goed einde, en ze leefden nog ....😀😘
  10. Marjolein:
    11 september 2017
    Haa wat n geweldig verhaal!
    Van harte gefeliciteerd
    xx Marjolein
  11. Bert:
    11 september 2017
    Heerlijke traditie om te "moeten" trouwen. Deze reden heb ik nog nooit gehoord. Gevangen zit je toch, maar dat is bekend terrein. Als je een cvt nodig hebt, laat het maar weten......
    En dan zo'n outfit. Wij deden het met een "billentikker".
  12. Wendy:
    11 september 2017
    Jee wat een verhaal, GEWELDIG zeg!!!!!!!!!
    Van harte gefeliciteerd!
    Xx Wendy
  13. Ans v Hees:
    11 september 2017
    Wat een mooie ludieke actie en wat zijn jullie een prachtig bruidspaar .Zo'n verrassing hadden jullie ook wel verdiend na het hachelijke avontuur bij de immigratieambtenaar .Was wel heel spannend maar eind goed al goed.
    Weer een prachtige ervaring en hier zal nog lang over nagepraat worden ,Lieve groet Han en Ans.
  14. Guus:
    mooi motje met missie
  15. Ton en Maria:
    11 september 2017
    Dat was even spannend Threes en Leopold. Maar wat geweldig zo'n surprise! En wat een prachtige foto's!
    Met Kerstin is het ook goed. Ze is met haar gezin naar Curacao geëvacueerd!!
  16. Frank Winnubst:
    11 september 2017
    Haha, dat pak van dokter Leopold! Het lijkt wel carnaval in Juinen. Mooi dat er uiteindelijk toch een gemeente gevonden is waar jullie op het laatste nippertje konden trouwen. Wij komen het huwelijk van meneer en mevrouw Messchaert binnenkort graag ter plekke vieren. Veel groeten!
  17. André en Agnes Verhagen van de Wiel:
    11 september 2017
    Wat een geweldig verhaal, ja ik snap dat Threes het spannend vondt.
    Je zou daar maar in het gevang komen.
    Heel mooi wat ze gedaan hebben ..taart bloemen..en jullie zien er prachtig uit..mooie jurk Threes en fleurig pak Leopold.
    Geniet ze en tot het volgende verhaal.
    Groetjes André en Agnes Verhagen
  18. Wilma van Roessel:
    12 september 2017
    Spannend verhaal maar gelukkig met een goede afloop!
    Geldt dat papier met felbegeerde stempel ook voor Boxtel?
    Het heeft jullie zoveel energie gekost! Feestje waard.

Groeten, Wilma.
  19. Pauline Koning:
    18 september 2017
    Wat een leuke trouwverrassing!!! Het ziet er allemaal erg feestelijk uit en idd wat een bijzonder mooi trouwpak Leopold.
    Maak er nog een mooie tijd van met veel mooie verhalen en foto's.
    Ik geniet er iedere keer van.

Groeten, Pauline
  20. Miny en Herman Deckers:
    30 september 2017
    Threes en Leopold,

Gefeliciteerd. Het is een heel uitzonderlijke gebeurtenis geworden. De angsten van Threes zijn wel beloond geworden. Het feest achteraf lijkt ons een bijzondere gebeurtenis. En dit allemaal in belang van de hulp aan andere mensen.
    Miny en Herman