dinsdag 29 augustus

29 augustus 2017

Na een rustige terugreis via Dubai en een tripje naar de Victoria Falls zijn we weer in Katete. Gelukkig  ben ik hersteld van de griep die mij op de eerste vakantiedag trof en die me de hele vakantie parten speelde. Maar ik heb tussen rustuurtjes door velen van jullie weer gezien, gesproken, mee gegeten en gegolfd, gebridged, zij het soms niet voluit, ondanks dat was het heel fijn!

In de Victoria Falls was niet zoveel water als soms, maar daardoor is de kloof van de Zambezi rivier heel goed te zien. We zijn de brug naar Zimbabwe overgestoken, vanwaar de Falls beter te zien zijn. Sunset en diner in het chique Royal Livingstone Hotel was een geweldige belevenis.

Nu zijn we weer thuis en Leopold is aan het werk, met een gescheurde bovenbeenspier doordat hij in Livingstone over een greppel sprong en te hard neerkwam. Tsja, geen 20 meer he? Maar hij kan redelijk lopen gelukkig. Marie Therese en Jan Willem zijn met ons meegereisd en logeren nu bij ons, heel gezellig! Zij gaan donderdag naar het park per taxi en wij volgen hen vrijdag na een bezoek aan de immigratiedienst. Ik zal als we het begeerde verblijfsstempel hebben vertellen hoe we daar gevaren zijn, is wel een leuk verhaal, tenminste, leuk als het gelukt is. Zo niet, dan zien jullie me rap weer in Nederland vrees ik, of in het gevang!

Leopold heeft voor Jan Willem weer een to do lijstje gemaakt, kennelijk vindt hij dat normaal, deed hij bij Thom ook in maart. Dus Jan, Jos, Frank en Huug, zet je maar schrap!

Zondag brengen we Marie Therese en Jan Willem naar de grens met Malawi en gaan wij naar Katete, in afwachting van de komst van Nicolette en Jan over een week of twee, heel gezellig!

Zo, jullie zijn weer een beetje op de hoogte, was lang geleden he? Fijne dag allemaal en liefs uit Katete!

Leopold & Threes

1. Ine Verhoeven:
    29 augustus 2017
    Haha, goed zo Threes. Was heerlijk jullie in Oisterwijk te ontmoeten. Heb het fijn samen en go for it.
    Prachtige foto's wederom!
    Liefs van Hen & Ine
  2. Marijk:
    29 augustus 2017
    Nou Threes, je bent weer aardig terug in Afrika, wat een prachtige uitstap ! Fijn dat je beter bent en sterkte voor Leopold, ik dacht echt dat hij eeuwig twintig bleef ....
    Liefs van ons
  3. Jos Crusio:
    29 augustus 2017
    Vanuit zuid Frankrijk een erg warme groet, wij springen niet over greppels maar fietsen wel over het heuvelachtige terein met helaas een uitschieter naar 15%, ook wij voelen onze benen! Dus de dokter moet niet mouwen!
    Tot in oktober!
    Ben, Huug, frank en jos
  4. Ans v Hees:
    Lieve Threes en Leopld,
    Fijn Threes dat je weer beter bent en van allerlei mooie natuurverschijnselen hebt kunnen genieten .Leopold volgende keer goed uitkijken waar je springt !!!
    Bedankt weer voor je mooie verhaal en wat was het fijn om jullie in Boxtel weer te zien .
    Gr Ans en Han .
  5. André en Agnes Verhagen van de Wiel:
    Hoi Threes en Leopold,
    Zo te horen hebben jullie een fijne tijd gehad in Boxtel en familie en vrienden weer gezien, wel jammer dat je de griep had Threes.
    En wat een prachtige foto's weer, mooi die watervallen en natuur daar.
    Leuk dat jullie zo af en toe bezoek krijgen om dit land te laten zien, en waar jullie mee bezig zijn.
    Het is altijd leuk om deze verhalen te lezen.
    Leopold het beste met je been en tot de volgende mail.
    Groetjes André en Agnes
  6. Jan van Walbeek:
    Ha Threes,

Dank weer voor je bericht.

Ik houd mijn hart vast voor Leopold's to do lijstje, maar heb in de afgelopen 68 jaar heel wat weerbaarheid opgebouwd!

Naast Leopold wacht MrsElke van Tikondane met kennelijk hoog gespannen verwachtingen om de blijkbaar financiele chaos aldaar wat te ordenen. We zullen zien. In ieder geval leuk, zeker als ik iets zal kunnen betekenen.

Anyhow, wij hopen jullie over plm 2 weken vanaf nu in Katete te treffen, na eerst ons bezoekje van enkele dagen aan de Victoria Falls te hebben afgelegd, we zien er inmiddels al echt naar uit!

Mede namens Nicolette, hart. groet, ook aan de brekebeen,
    Jan
  7. Wies:
    29 augustus 2017
    Wow wat een verschil met toen wij bij de watervallen waren... Gezellig zo met JW en MT! En pap succes met je been! Zelfs je kinderen zijn geen 20 meer ;)
    Fijn dat we jullie weer in NL gezien hebben. Dikke kus
  8. Karen:
    29 augustus 2017
    Wow wat een verschil de Victoria falls met april zeg! Wij konden daar niet zo staan, helemaal weg geregend van de spray. En mooi plekje bij royal livingstone he, had kevin goed uitgekozen :).

Veel plezier op safari en groetjes aan JW & Therese!
  9. Nori:
    30 augustus 2017
    Wat mooie fotoos weer ! Konden jullie zonder visum over die brug lopen of werd je in de gaten gehouden dat je weer terugkwam ? Wij hadden nog wel gedoe om Zimbabwe binnen te komen....
    Heel veel plezier met elkaar :JW en MT en succes met de immigratie papier winkel proces leve de Afrikaanse bureaucratie !
  10. Ton en Maria:
    1 september 2017
    Dat jullie alweer terug zijn! Dat is snel gegaan ! Wel jammer dat je ziek was Threes! En wat vervelend van de gescheurde spier van Leopold.
    Wat een prachtige foto's hebben jullie weer gemaakt!
    Wij wensen jullie weer heel veel succes met jullie mooie werk! Kunnen we weer genieten van jullie mooie verhalen!
  11. Eri:
    1 september 2017
    Heerlijk om weer van jullie te horen. Ik vond het zo vertrouwd om jullie te zien en kort te spreken thuis over Katete! Als ik met jullie over Zambia praat dan is er meteen een connectie door de gezamenlijke ervaring en begint er van binnen een bruisballetje te borrelen, dat brengt veel energie naar boven. Groeten uit de straat, Eri
  12. Miny en Herman Deckers:
    9 september 2017
    Hallo Therese en Leopold,
    Jammer dat we jullie gemist hebben. Fijn te horen dat jullie het zo geweldig gehad hebben hier tijdens jullie verblijf. We hebben een geweldige maand gehad in het Oosten van Canada. Prachtige natuurschoon, veel eenvoudiger dan we hier gewend zijn, ongecompliceede vissersdorpjes.
    Uit foto's zien we dat jullie ook een prachtige reis gemaakt hebben.

Groeten en succes voor de tweede helft

Miny en Herman Deckers