donderdag 19 januari

Donderdag 19 januari

Ik had jullie geschetst hoe ik fietste met een te volle rugzak he? Het plaatje wordt nog erger: wederom een te volle rugzak (ik ontdekte ineens kleine aardappeltjes op de markt en het bier is weer bijna op, dorstig land) en toen kreeg ik al fietsend zonder jas een tropische regenbui op mijn kop! Ik moest wel lachen in mezelf en om mezelf, de eenzame fietster ploegt voort.

Trouwens, ik ben weer een illusie armer, allerlei jongens en mannen roepen lachend als ik voorbijkom “mama, mama” heel aardig bedoeld hoor, zit niets naars bij maar het betekent vast zoiets als oudje of zo? Het zal in elk geval niet “chicky” zijn. Ga ik toch eens navragen, tot dan kan het op de grote hoop!

Aaron kwam me vragen of ik bananen lust. Een banaan vind ik wel lekker maar dit zijn er wel veertig! Nou, toen heb ik eerst bananenchips gemaakt, leek leuk maar ze werden gauw taai dus mogelijk te dik gesneden, nog maar een keer! Aangezien ik nog 30 bananen te gaan had dacht ik, weet je wat, ik ga ook een bananenbrood bakken. Nu zit ik niet in mijn eigen land en ook niet in mijn eigen huis dus er kwam heel wat gezoek en gesnuffel aan te pas om cakeblik, meel, bakpoeder enz. bij elkaar te harken. En natuurlijk google want een weegschaal of maatbeker had ik ook niet! Tel je zegeningen dat jullie dat gewoon in het keukenkastje hebben staan. Enfin, deeg klaar (na anderhalf uur denk ik, tijd is hier geen factor, ik leer snel), oven in en na een uur verwachtingsvol met een nescafeetje mijn tanden in het warme brood gezet: zout ipv suiker, dus meteen weggeknikkerd en nu staat de tweede versie in de oven. Pffff………

Uien zijn er in overvloed dus er staat ook een pannetje franse uiensoep te pruttelen, watertanden. Met net gehaalde verse broodjes uit de mess en wat tomaat toch een lekkere lunch voor doktertje, he? En voor mezelf ook natuurlijk meld ik er maar bij om geen foute indruk te wekken!

Groot nieuws: we hebben na het weekend een eigen huis, dus mijn ferme optreden (zou in Nederland mogelijk als te ferm worden beschouwd) heeft effect gehad! Helaas moesten er 3 Schotse studenten die hier voor 3 maanden zijn voor wijken, die zullen ons dit niet in dank afnemen maar wij zijn zoals jullie begrijpen wel erg blij!

Het getuttel en gefrutsel gaat beginnen om het gezellig te maken.

We maken niks en heel veel mee, meer in het kleine, zeg maar.

Lieve groet van ons en we genieten van al jullie reacties!

Leopold en Threes

1. Jo:
    19 januari 2017
    Voor mij ben je "mama" en dat betekent dappere, stoere, lieve, grappige, wijze chick!
    X
    PS: 2 bananen, 3 avocado's, amandelen (of een andere noot), rozijnen, (amandel)melk = een overheerlijke smoothie, bij Fruity Time noemen we die: "Amazing Avocado" ;)
    Maar goed dan moet je nog wel op pad op je fietsje voor een blender. Ideetje ?
  2. Ans v Hees:
    Hoi Threes en Leopold ,
    Nou jullie maken nogal wat mee daar op een gewone donderdag .
    Ik zie je daar al fietsen met een volle rugzak en kletsnat ivm die tropische regenbui.Fijn dat je nu tijd hebt om lekker bananenbrood te bakken en Threes oefening baart kunst .
    Geweldig nieuws dat jullie een eigen huis krijgen .Ben heel benieuwd en we wachten met spanning op je volgende verhaal .
    Gr Ans .
  3. Saskia (takkie):
    Ha Threes en Leo,

Wat een verhalen, leuk om zo weer even een glimp van Afrika te krijgen. En wat fijn dat jullie een nieuw huis krijgen! Ik zou de Schotse studenten gewoon een keer uitnodigen voor het eten, dan zijn ze vast snel weer tevreden.

Heel veel plezier!

Liefs

P.S. Tip: schrijf alle kleine dingen die 'anders' zijn nu op, over een maand zie je het niet eens meer terwijl het wel leuk is om later terug te lezen!
  4. Noor:
    hoi Threes,

je schrijft leuk! Ik krijg echt een indruk zo. Ga zo voort.....straks heb je het vast te druk met andere zaken!

liefs
  5. Marjolein:
    Lieve Leopold en Threes,

Wat n verhalen schrijven jullie. Ik krijg veel herinneringen terug van mijn tijd in Kameroen. Heel veel succes de komende tijd. Langzaam zul je wennen aan t Afrikaans ritme en hun gebruiken.
    Liefs en dikke kus Marjolein
  6. Amy:
    Lieve Leopold en Threes,
    Wat een verhalen en wat fijn dat jij een andere huis hebben. tja, jammer voor die studenten maar die kunnen dat vast hendelen:) Geniet ervan en super leuk dit zo te lezen!
    Liefs Amy
  7. Stef Rietbergen:
    19 januari 2017
    Zorg je wel dat Leopold niet te veel bier drinkt. En dan ook nog een bananentaart. Denk dat hij snel ook op die fiets meegaat anders slibt hij dicht. Wil wel nog wat foto's zien van jou op die fiets in de stromende regen. en fijn van dat huis hoewel die Schotten zich waarschijnlijk onder hun duiven voelen geschoten.
  8. Han Jaspers:
    19 januari 2017
    Vandaag jullie verhalen tot nu toe, gelezen en genoten! Wat een verschil in het begin en nu al. Denk dat jullie daar snel thuis geraken. Ik zie het helemaal voor me, die fiets en regen en daarna de bananencake, moest er erg om lachen.
    Lieve groet
  9. Rian:
    19 januari 2017
    Wat is het leuk om jullie belevenissen te lezen en voor wat voor uitdagingen kom je te staan. Sukses met al je baksels Trees en groeten voor jullie beide.
  10. Sabine:
    19 januari 2017
    Leuk om te lezen hoe het daar gaat! Succes! Avocado ,mmm goed voor het cholesterol, Ha Ha.
    Groeten Sabine
  11. Alice:
    20 januari 2017
    Wat is het leuk om jullie zo te volgen, vooral om te lezen hoe het toch elke dag een beetje beter gaat!
    Maar we wisten al lang dat jullie met je creativiteit en inventiviteit daar een heel eind komen. Lieve Threes, nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
  12. Joke van Geel:
    20 januari 2017
    Ha die threesje en Leopold.
    Vandaag jullie site gevonden. Leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Ga het vanaf nu volgen. Lieve groetjes vanuit Zuid Afrika xxxx
  13. Miny en Herman:
    Hallo Threes en Leopold,
    Vandaag pas voor het eerst jullie reactie gelezen. We hebben er hartelijk om gelachen.
    Corrie Kerstens heeft me even geholpen jullie blog te vinden.
    We blijven jullie volgen. Succes
    Miny en Herman
  14. Wies:
    21 januari 2017
    Weer een mooi verhaal! Threes nog gefeliciteerd met je verjaardag! We lezen vast snel hoe een Zambiaanse verjaardag gevierd wordt. Kus Wies