woensdag 1 februari

1 februari 2017

Leuk he, dat Leopold ook af en toe verslag doet van zijn belevenissen in het ziekenhuis, die houden we er in!

Van een writers block is eigenlijk geen sprake hoor, maar ik maakte niets mee omdat ik aan huis was gekluisterd doordat er allerlei mannetjes allerlei dingen kwamen regelen gedurende uren en uren. De douchemeneer en zijn maatje zijn een uur of 5 bezig geweest een douche aan te leggen die we zouden kunnen betitelen als een druppeldouche maar beter dan niets. En de tuinman en een maatje is al uren bezig bundels gras te laten aanrukken door een ossenkar om de omheining te kunnen fixen. Maar ik moet telkens weer iets betalen, niet erg, maar onnavolgbaar voor mij dus heb ik de Engels sprekende tuinman van de buren erbij gehaald om even de totale kosten omheining helder te krijgen, pfff…

Vanmorgen heb ik een carrier (bagagedrager) op mijn mountainbike laten zetten en jawel hoor, deze keer met vette rugzak en overvolle bagagedrager weer een tropische bui op mijn kop, het wordt steeds maller. Maar Rob komt eten dus wat borden, glazen, schaaltjes bijgehaald en dan ook maar twee kussens voor op de bank, kaarsjes, bonen en uien. Voor ik het weet lijk ik nu helemaal wel een pakezel! Half maart hebben we een auto, hoef ik niet meer als een halve gare hier rond te rijden als een mzungu-bezienswaardigheid!

Er staan twee vrouwen te zwaaien bij de achterdeur of ze mogen schuilen, maar natuurlijk. Ik maak thee en koekjes voor ze en met handen en voeten vertelt de ene dat ze naar het ziekenhuis is geweest en nu terug moet fietsen naar huis. Wie weet is ze bij Leopold geweest, ‘ns vragen straks. Ze ziet de foto van mijn moeder op de tafel staan pakt hem en ik maak duidelijk dat dat mijn vorig jaar overleden moeder is. Ze drukt de foto aan haar hart, ik werd echt emotioneel. Dit soort situaties had mijn moeder fantastisch gevonden, mooi he?

Een voor de derde keer dit etmaal een power-cut, waarschijnlijk samenhangend met de enorme regen en onweer. Hopelijk duurt het niet lang want we hebben net zaterdag kip, gehakt en braadworst in de diepvries gelegd.

Zo, de bui is over, de dames gaan, uitgebreid word ik aan de borst gedrukt en ze moet blijkbaar volgende maand terugkomen, dan komt ze weer, begrijp ik tenminste! We gaan het zien, ze is welkom, dat soort dingen wil ik hier juist meemaken! En mijn goeie daad gedaan vandaag, ook fijn.

Ik wens jullie een fijne dag, de mijne was tot op heden weer redelijk onvoorspelbaar maar leuk!

Liefs Threes

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans v Hees:
    1 februari 2017
    Wat heb je het weer fantastisch voor elkaar Threes en dat met al die problemen Petje af !!!! Je hebt onder zeer moeilijke omstandigheden een heel gezellig thuis weten te maken ,met zelfs een bloemetje op tafel .Met veel bewondering kijk ik naar de foto's .En inderdaad prachtige stoffen .
    Liefs uit Boxtel
  2. Jo:
    1 februari 2017
    Ik ben het helemaal met Ans eens! Super trots moemskie xxxxxxxx
  3. Carin:
    1 februari 2017
    Eén groot kleurrijk avontuur en wij beleven het allemaal mee dankzij jullie dagboek! Fijn dat jullie wennen en voor elkaar krijgen waar het jullie om te doen was: een waardevolle bijdrage leveren aan de samenleving daar! Allebei en op eigenwijze....xxx
  4. Cees en Ineke:
    Hoi Threes en Leopold.
    Vandaag begonnen aan jullie reisverhalen (de eerste 2 hadden we thuis al gelezen) en het is enorm genieten van jullie belevenissen. Threes wat schrijf je leuk en vooral zo beeldend. (Wel concurrentie voor Wieke haha) Echt wel afzien daar, maar vooral met jullie positieve en creatieve manier van leven kom je 'n heel eind. Petje af! De foto's spreken ook boekdelen, haren wassen en met verbazing die rolstoel zitten bestuderen. Iinventiviteit met zo'n rolstoel is top. Veel bewondering voor hoe jullie daar bezig zijn. We blijven graag op de hoogte en zijn niet bang dat 't ooit ga vervelen! Liefs en groetjes van ons!
  5. Truud:
    1 februari 2017
    Trots op mijn zus en zwager, wat een veerkracht en aanpassingsvermogen! En wat een gezellig huisje met een heuse keuken en douche nu. Mama zou het zeker fantastisch hebben gevonden.
    Threes wat schrijf je leuk, het is echt meebeleven zo!!!
  6. Ingrid:
    1 februari 2017
    Jullie huisje ziet er leuk. Leuk ook hoe jij je dag beschrijft wat jij mee maakt.
    Tot de volgende keer, Groetjes Ingrid uit Boxtel
  7. Threes:
    1 februari 2017
    We kennen meerdere Ingrids, met welke hebben we van doen?
  8. Rian:
    1 februari 2017
    Wat heb je het leuk ingericht Trees! En dat fotolijstje met die foto van je moeder zeer bijzonder! Wat kun je met minimale middelen dan toch veel.
  9. Ingrid:
    1 februari 2017
    Ik was een patiënt van wijlen Dr.van Liebergen.
    Ik was op de afscheid receptie van Leopold.
    Ik vind het fantastische waar jullie mee bezig zijn. Vandaar dat ik jullie verhalen lees.
    Dus veel groetjes van Ingrid uit Boxtel
  10. Marijk:
    1 februari 2017
    Leopold, dank voor je verhaal, jullie doen fantastisch werk ! En Threes, binnen een maand heb je dit toch maar voor elkaar, het ziet er knus uit, zoals we je kennen. En die twee stralende dames, geweldige ontmoeting !
  11. Ton en Maria:
    Lieve Threes en Leopold,
    Vanavond jullie "boek" weer van de laatste dagen gelezen. Wat een geweldig reis- en werkverslag van jullie samen. Geweldig leuk om alles te lezen. Ook wel triest dat Leopold zoveel overlijdens meemaakt. Dat zal niet meevallen! Maar jullie maken gelukkig ook hele mooie dingen mee. En Threes, ik zie wel dat je ook van weinig dingen lekkere maaltijden kunt maken! Jullie beginnen al aardig te wennen aan die hele andere cultuur. Geen zorgen om de dag van morgen. Ja, die Vlisco-stoffen ken ik. Het zijn prachtige kleuren! wel jammer dat je niet zo lekker kunt slapen Threes. Hopelijk ga je ook aan je matras wennen. Wij wensen jullie weer heel veel succes met het prachtige werk dat jullie daar doen en wij hebben erg genoten van jullie verhalen! We kijken uit naar de volgende verhalen!
    Muyende bwino en groetjes van Ton en Maria