zondag 29 januari

29 januari 2017

Wij hebben zoals ik vertelde een nieuw bed en een nieuw matras, het duurste dat we konden krijgen en de highest density, wat dat ook moge betekenen, maar we dachten dat dat wel goed zou zijn. Er zijn hier enkel matrassen van foam. Dus een paar dagen geleden alles geinstalleerd, opgedekt met lakens, dus geen hoeslaken of zo en alles in puur polyester, lekker gauw droog. Maar slapen kan ik er niet in, Leopold wel want die slaapt overal. Mijn onderlaken is zo glad dat hij bij elke beweging wegschuift, ik ga zweten van al dat polyester en ik krijg pijn in mijn rug van dat matras, tobben! En door deze nachtelijke onrust droom ik veel en eng, wat een gevolgen he van dat polyester! Eind februari is als het goed is het leed geleden want dan komt Wieke terug en die neemt linnen en katoenen beddengoed voor ons mee.

Simon is inmiddels begonnen met de tuin, hij gaat zogauw de slakken weg zijn allerlei groenten en kruiden zaaien, en ook Yvonne begint dinsdag met poetsen. Ik heb inmiddels voor de woonkamer gordijnen gemaakt met een telkens irritant vastlopende naaimachine, maar ze hangen, wel rol- ipv vouwgordijnen gezien het naaimachine probleem. De stoffen hier zijn helemaal te gek, voor wie stoffen kent van Vlisco (Helmond geloof ik) snapt het. En zoveel soorten, patronen en kleuren dat ik niet weet wat te kiezen! Verder hebben we luie stoelen en terrasstoelen in bestelling.

We hebben inkopen gedaan in Chipata, een stad aan de grens met Malawi, zo’n kleine anderhalf uur rijden van hier. Het was eind van de maand, pay-day, dus kennelijk een slecht moment want de pinautomaten waren constant out of order, leeg dus. En de stad was druk, stoffig en vol. Maar we hebben wel lekker kunnen inslaan, zowel huishoudelijke zaken als eetspul, dat hier niet te krijgen is, dat is heel fijn. Langzaamaan wordt het ons huis, zogauw het klaar is zal ik foto’s maken.

We hebben hier wel warm water maar alleen in de keuken en bij de wastafel in de badkamer, echter geen douche, beetje gemis na zo’n stofdag. Dus inzepen en dan spoelen met de maatbeker, het is behelpen maar het werkt. Morgen maar eens vragen of de ziekenhuisloodgieter een douche kan maken. Dus vanavond nog even samen haren wassen maar daar hoop ik snel vanaf te zijn!

Het is hier nu een graad of 30 en de zon staat recht boven ons met nagenoeg geen schaduw, omdat we dichter bij de evenaar zijn. We gaan zo een eindje fietsen om het buitengebied te verkennen, wel gewapend met factor 50, althans ik.

We wensen jullie een fijne zondag met alle liefs van ons!

Leopold en Threes

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Noor:
    29 januari 2017
    zullen we VT wonen op jullie afsturen als alles klaar is?
    Leuk om jullie gewenningsproces te volgen!
  2. Marijk:
    29 januari 2017
    Afzien Threes met je rug, die dromen en dat bed ... en dat nog een maand, sterkte !! Prachtige stoffen, ik ga toevallig komende week naar de Vlisco tentoonstelling in Helmond.
    Liefs van Emile en Marijk, beiden net klaar met rugpijn
  3. Ans v Hees:
    29 januari 2017
    Die mooie stoffen brengen in ieder geval kleur in je leven . Kun je die ook niet tijdelijk als 'laken ' gebruiken ? Zo is het wel een beetje aantobben en pijn in je rug en enge dromen moet je er nu echt niet bij hebben .Veel succes met het bewerken van je tuin en de aanleg van een douche .
    Liefs Han en Ans
  4. Miny en Herman:
    Hallo Threes en Leopold,
    Zo ervaren wij nog eens in wat voor een luxe wij leven. Bij Den Oude kunnen we alles kopen!
    Het lijkt toch op een cultuurschok. Goed dat jullie dat samen kunnen beleven en bepraten. Op de bridgeclub is jullie bericht voorgelezen. Geld is dus goed besteed.
    Succes met de verdere inrichting van huis en tuin, (voor mij iets te ver om te komen doen) succes met het wennen aan de nieuwe situatie.

Groeten,

Miny en Herman
  5. Han Jaspers:
    29 januari 2017
    Telkens als ik thuis kom denk ik: even kijken of ze weer iets geschreven heeft. Voor mij lijkt het op een boeiend boek, jullie verhalen. Zal best niet altijd even makkelijk zijn maar wel heel bijzonder!
  6. Nori:
    30 januari 2017
    Hallo Threes en Leopold,
    Mag ik ook een verzoeknummer plaatsen? Ik ben zo benieuwd naar wat Leopold zo allemaal tegenkomt en wat hij allemaal doet. en hoe voelt het voor als muzungu dokter ?
    Hebben jullie geen last van uitvallen van het elektra?
    JE zou eens moeten kijken of je een bush douche op de kop kunt tikken of dat die meegenomen kan worden uit Nederland. Te verkrijgen bij watersport winkels die van mij hangt nog in Uganda in gebruik , hij is heel handig , je vult het met water , legt het in het zonnetje , hangt hem op , er zit een douchekop aan en je kunt heerlijk met warm water haren wassen ......een genot !
    wij zitten in Djogjakarta en kregen nog een Appje van Michiel die in Djakarta verblijft , helaas gaan we de andere kant op reizen dus kunnen we geen biertje drinken !
    succes met het inrichten van je huis !

niet op laten sturen hoor want het komt nooit aan !
  7. Ingrid:
    30 januari 2017
    Beste Leopold en Threes,
    Fijn om wat van jullie te horen. De kleuren stof zijn prachtig.
    Verder Succes met inrichten en tot de volgende keer.
    Groetjes Ingrid